General failure, avagy hálózati probléma


General Failure, na de melyik?

A mai posztban egy elég bosszantó hibáról fogok írni. A múlt héten az egyik ügyfélnél adódott a hiba. Nincs internetem! A szolgáltatóval való egyeztetés után kiderült nála a hiba. Ilyenkor nincs mit tenni a távoli elérés nem megy, ki kell szállni a helyszínre.

Tünetek: se WiFi-n, se kábelen nem megy az internet.

Ilyenkor illik ellenőrizni, hogy mit látunk a hálózati beállításoknál (Hálózati és megosztási központ-Adapterbeállítások módosítása-Aktív hálózati eszközöknél, ahol nincs piros X, ott jobb kattintás tulajdonságok):

Hálózati beállítások

Hálózati beállítások

Ha automatikusra van állítva jó, hacsak nem kimondottan egy számsorozatot, IP címeket, kell lássunk. Ha van beleírva valami jegyezzük fel és állítsunk mindent automatikusra. Ha ezután sincs net, akkor le kell ellenőrizzük, hogy a jelek átmennek. Ehhez a parancssort kell megnyissuk (futtatás (Windows gomb+R) írjuk be CMD és enter):

Írjuk be a következő utasítást: Ping 217.20.130.99, ez amúgy az index.hu-t szerverét ellenőrzi. Ha a következőket látjuk, akkor ki van húzva a kábel, vagy abszolút nincs hálózat:

Ez a General failure.

Paranccsor

Igazítsuk meg a kábelt, illetve ellenőrizzük, hogy nincs-e véletlenül kikapcsolva a WiFi. Ha csak General failure szöveget látunk, akkor baj van. Megpróbálkozhatunk szoftveres hibajavítással, a parancssort rendszergazdai módban kellene elindítani:
Kattintsunk a Start menüre, írjuk be CMD, majd a kiadott találatnál a Parancssor feliratra kattintsunk jobb gombbal és válasszuk ki a Futtatás rendszergazdaként/adminisztrátorként opciót, ilyenkor kérhet jelszót tőlünk a rendszer.

Végső megoldás!

Az előző képhez hasonlót kell lássunk, a következő utasítást írjuk be:

netsh int ip reset

Ezután, ha minden OK státusszal fut le, rendben vagyunk és újra kell indítani a számítógépet. Ha nem sikerül, akkor is indítsuk újra. Ebben az esetben nem lesz más választásunk, mint visszaállítani egy előző állapotra.

Ezt a Gépházból érjük el a Frissítés és Helyreállítás menüből a Helyreállítás almenüből.

Gépház frissítés és helyreállítás

Gépház

Speciális újraindításnál után kiválasszuk a Hibaelhárítást, utána Visszaállítás egy állapotba. Ha végez és nincs hálózat, akkor komolyabb a baj, célszerű szakszerű segítséget igénybe venni!