A marketing és a WordPress
Posted on |
Must Have WP bővítmények – 2. rész
Az előző bejegyzésem 5. pontjában úgy érzem kicsit belementem olyan dologba, amit nem árt kicsit jobban kibontani. Lehet furcsa, hogy egy weboldalakkal foglalkozó oldalon a marketing mint olyan felmerül. Én úgy gondolom, ha már oka van annak, hogy csinálj magadnak egy weboldalt, akkor azt nem csak szeretnéd hogy benne legyen az internet végtelen tengerében, hanem valami célja is van. Ezeket a célokat leginkább a marketing segítségével lehet elérni. Nem célom itt jobban belemenni a marketing mikéntjébe, inkább az ezt támogató WordPress bővítmények sokaságába egy kis bepillantást szeretnék vinni. Már csak azért is, mert ha még marketingből is kezdő vagy, akkor legalább egy kis fogalmad lehet arról, hogy mi minden kellhet hozzá egy weboldalra.
1. SEO - keresőoptimalizálás
SEO, vagyis keresőoptimalizálás, ha erről lemaradtál az előző posztomban elolvashatod, köszönöm.
2. FaceBook pixelezés
Ez az ami ahhoz kell, hogy a FaceBook hirdetéseid optimálisan futhassanak. Lásd mennyien vásárolnak nálad, milyen értékben és itt ne arra gondolj, hogy Kovács Kázmér 52310 Ft-t hagyott nálad, de az érdeklődők körét jobban meg tud határozni. Említettem az előző posztomban a Pixel Caffeine bővítményt. Erre jó még a Google Tag Manager bővítménye, nyilván ha a FaceBook pixeled a Tag Managerben van. Pluszban ajánlhatom még a Pixel Cat – Conversion Pixel Manager bővítményt.
3. Google Analytics
Ez az felület ahol mérheted az oldalad látogatottságát. Ehhez is tökéletes a Tag Manager bővítmény, ha ott be van az Analytics is. Többféle bővítményt már említettem az előző cikkemben.
4. Hírlevél
Akkor jó pár bővítmény: Listamester, MC4WP: Mailchimp for WordPress. Azonban használj bármilyen rendszert, ha nincs is WordPress bővítmény hozzá, akkor is be tudsz illeszteni kódokat, ehhez sokszor nem is kell külön bővítmény.
5. Hőtérkép
Ez egy izgalmas területe a marketingnek, azon belül is az analízisnek. A hőtérkép nem azt mutatja meg hány fok van a településeden, sokkal inkább azt, hogy a weboldalad melyik részén állnak meg inkább olvasás közben. Ezek nagy része fizetős, vagyis teljes funkcionalitást az ingyenes verzió nem adja meg neked. Akkor egy pár nagyon jó heatmap plugin: Hotjar, Mouseflow for WordPress, Aurora Heatmap és amelyik szolgáltatásnak nincs bővítménye, ugyanúgy a kódbeillesztés működik az Inster Headers and Footers bővítményben.
6. Landoló oldal
Miután kielemeztük a weboldalunkat jöhet a produktivitást segítő dolgok. Kezdjük a landoló oldallal. Nos egy része annyira nem is bővítmény, hisz landoló oldalt tudunk úgy is csinálni, hogy elrejtjük a menüt és nem teszünk kifelé mutató linket. De mi van értékesítési tölcsért szeretnénk építeni? Az egyik legismertebb a ClickFunnels és a LeadPages. ClickFunnels-re az egyik bővítmény a Fast ClickFunnels a LeadPages-nek pedig a weboldaláról letölthető bővítménye van. És hogy legyen egy WordPress-en belüli megoldás is: Funnel Builder by CartFlows – Create High Converting Sales Funnels For WordPress.
7. PopUp
De mi van, ha még nem komplett tölcsért szeretnénk, csak egy felugró ablakot szeretnénk használni, akkor arra is van pár lehetőség: pl.: Popup Maker – Popup Forms, Opt-ins & More, Popups – WordPress Popup
A lista azonban nem teljes, bele lehet ásni magunkat sokkal jobban is és a jövőben lehet visszatérek erre a témára. Addig is jó WordPress használatot!